неделя, юни 11, 2006

Кой всъщност е Ян?


Здравейте отново!

В този мой втори пост съм решил да кажа няколко думи за себе си. Както може би вече сте разбрали, името ми е Дамян, макар и сред някой среди да съм по-известен като Yann или Ян. Последното идва от псевдонима ми, с който се разписвам в чата и разните специализирани форуми за фантастика и фентъзи из мрежата. Следвам “Връзки с Обществеността” към Софийския университет, а основното ми хоби е литературата във всичките и форми. С жанра на фантазията се занимавам от вече близо 12 години, но истински се запалих още като ученик в гимназията, когато вече не само четях, но и пишех, опитвайки се да достигна нивото на любимите си автори. Едва ли ще успея да изброя всички писатели, чиито книги съм готов да препрочитам отново и отново. Разковничето комай беше “Хобитът и до там и обратно” на проф. Дж. Р.Р. Толкин, както и прекрасният комикс на Пенко Гелев в сп. “Дъга”, за който и до днес си спомням с трепет и очарование…
Може би тук е момента да спомена, че членувам в “RinEnnor Tolkien Club Society” – първият официален клуб-общество на всички Софийски фенове на Средната земя. Освен това съм голям почитател на ролевата игра “Dungeons & Dragons” и съм превел на български първата ревизия на тази най-известна RPG система. Участвал съм в дузина фентъзи проекти, между които съм бил редактор в сп. “Фентъзи Фактор” на Иван Атанасов, писал съм доста статии на фентъзи тематика в сп. “Gamer’s Workshop” и “PC Mania”, заедно с Боян Спасов от "Game Play" (стария “PC Club”) кандидатствах с обширен план за създаване на клуб по ролеви игри към Софийския университет, който дори се прие много успешно от Студентски съвет на СУ, но после така и не се реализира (за което още ме е яд!). Иначе съм страстен киноман и смея да твърдя, че съм изгледал повечето стойностни филми за изминалото столетие, както и някой по-тъпички като “Титаник” например…
Гордея се с колекцията си от филмова музика и Бродуей. Това слушам през свобнодното си време, макар и понякога да си пускам баладите на Металика, но в Пловдив така и не успях да отида... Падам си по български рок от времето на моето детство, най-вече Щурците и Сигнал. Когато не съм на кеф, обичам да си пускам класическа музика и да играя на стари компютърни игри. Бил съм в трупа по актьорско майсторство и почти бях спечелил републикански турнир по шах, когато опонентите ми не се явиха, за да играем. Шегата настрана, със спорта съм скаран, макар да съм бил първенец по ориентиране с група, когато бях малко хлапе… Любимата ми фраза е “Винаги се връщам!” и поне за момента си стоя в София, но знае ли човек?!
Ами това е в общи линии най-интересното за мен, но ако имате нужда да си поприказвате с някои за фентъзи, ролеви игри или сай-фай (или журналистика!), потърсете ме в чата в канал #Rpg, където най-често се подвизавам с ник Yann, или пробвайте в ICQ (#310044439) и Skype (damyann80). Ще се радвам да общувам с всеки, който реши да ми се включи, а защо не и да ми пише на yann_gam@yahoo.com

До скоро и не спирайте да си фантазирате и мечтаете, защото съм чувал от старите хора да казват, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му... но аз си мисля, че те са имали предвид най-вече въображението! ;-)
PS: Не казах нищо за това, което работя, но нека това да остане за следващия път!