неделя, юли 09, 2006

Факултативно: Public Relations

Връзките на връзките!

Много пъти са ме питали какво, аджаба, е това Public Relations, дето го следвам? За съжаление дори терминът, който се използва на български (а.к.а. Връзки с обществеността), не е достатъчно точен, за да опише за какво всъщност става въпрос. Това ме подсеща за един друг любим мои термин, който също няма точно определение на български, а именно „ролеви игри”. На английски терминът значи нещо по-различно (Role Playing Games), но така както и при Връзките, ако не си ги играл (или не си ги работил) едва ли ще разбереш за какво се отнасят. Затова ще си спестя определенията като кажа, че „Връзките”, това са един вид убеждаваща комуникация. С други думи това е начин да убеждаваш хората в едно или друго, най-вече това, за което ти се плаща.

Умението да общуваш е едно от основните качества, които трябва да притежава един PR. Освен това истинският специалист по Връзки с обществеността трябва да има набор базови умения, като добри езикови познания, изказ, способност да работиш по няколко отделни проекта, без това да пречи на всеки един от тях. От голямо значение е да познаваш много добре бизнеса на клиентите, и в същото време да познаваш и спецификите на работата на медиите - срокове, тип информация както като цяло, така и за всяка една медия по отделно.

Добрият PR не е задължително да е добър журналист, но понякога, ако си работил като такъв, това ти помага и като „Връзка с обществеността”. Един от най-добрите ПР специалисти в България е проф. Здравко Райков, при който аз самият съм учил и който дори се оказа мой дипломен ръководител. Колкото до дипломната ми работа: писах за убеждаващата комуникация в Холивуд. Една много интересна и благодатна за разсъждения тема, стига да обичаш и да гледаш филми. Защитата ми е на 26ти юли, така че ми стискайте палци!

И, разбира се, Пи Арът освен всичко друго е и пари или поне така казва Максим Бехар...

ПС: А за това кой е Максим Бехар ще разкажа някой друг път ;-)

4 коментара:

Анонимен каза...

Сега остава и професора да влезе в твоя блог по някаква случайност :))
Иначе, самото ти изречение "... проф. Здравко Райков, при който аз самият съм учил и който дори СЕ ОКАЗА мой дипломен ръководител", нали се сещаш :) То е така,де, междудругото те хората не знаят до каква степен ние с тебе сме ходили на консултации при него - всеки ден почти ;)))
Това тук с усмивките ми напомня ДА ПРЕДЛОЖА НЕЩО: сложи си някакви емотикони в блога, за да можем ние, посетителите, да изразяваме по-лесно настроението, което искаме да придадем на поста си! КАто тези в ICQ, примерно...
Успех на защитата и стискай палци и на мене!! :)
П.С> Всичко най-хубаво на професора, ако чете тук... ;)

Yann Gamgee каза...

Еми, мерси много за поста!

За съжаление тази блог-система не поддържа емотикони, или дори да поддържа, аз нямам идея как това ще стане. Засега пишете усмивките така: ;-)))))))))))))))))))))))

Анонимен каза...

Ми кво да кажа, освен Ебаси!
Как може да избереш точно тая система, или да не разбереш как се слагат емотикони....
То усмивки могат да се правят, ама има едни специфични, от рода на повръщащо (с извинение), удрящо се в главата, пиещо бира и т.н. емотикончета...

Анонимен каза...

Where did you find it? Interesting read official kia website Andi jogging suit Multi funtion wireless laser printers austin company moving texas